Vuxenpoäng till max. Eller?

Så var helgen över för den här gången. Igen.
Mysigt och bra har jag haft det, men jag höjer ett varningens finger om ni någon gång blir bjudna på middag till min syster med familj..

Kvällen började väl hyfsat, jag och snygga mc-mannen blev upphämtade av en svåger som till vår ära klätt upp sig i kostym! Nog var jag lite fundersam över att syster bett mig köpa med saker till matlagningen, vi hade ju faktiskt bestämt att vi stod för drycken, och de för middagen, men okej, alla kan väl glömma?
Väl framme var det väl också frid och fröjd, även om lilla systern var sjuhelsikes snabb med att börja tulla på alkoholen så fort vi satt tassarna innanför dörren, men vad fasen, de är ju nyblivna föräldrar, så jag åtog mig snabbt att gulla lite med sötaste systerdottern medans Anna stillade sin alkoholabstinens.
Hennes man hade påpassligt nog glömt bort att han lovat jobba lite, så han lyste med sin frånvaro, varpå min lömska syster ger Isa ett tecken, och hon börjar gorma.... Då syster är den som står för matbehållarna så var hon då tvungen att ta över barnvårdandet, och vilka återstår då för att laga middag? Jo, det omtänksamma, vackra och generösa paret som de bjudit på middagen!

Kvicka i både kropp och sinne som vi är klarade vi givetvis det med glans, trots viss brist på förberedelse från "värd-paret", och middag och vin intogs tillsammans med både syster och Patrik, som dagen till ära klädde ned sig igen när han väl kommit hem.
Efter maten bjöds vi in till salongen. Då börjar syster gnälla för att vårt medhavda vin tagit slut, och lite kommentarer om snålhet kastades genom rummet. Patrik försöker lösa detta, och som vid alla välförberedda middagsbjudningar har värden förberett för dessert och avec.
Eller ja.
Vi fick grogg på vaniljvodka och hemgjord svartvinbärssaft. Utan is. Till detta kunde man välja mellan vuxenchoklad (sådan där med över 70% kakao) eller marabou mjölkchoklad. Ni får gissa vilka som valde vad.

Kontentan: Tänk er för både en och två gånger, om Anna och Patrik bjuder på tillställning.

Det där stundande bröllopet med "fri bar" vette fasen hur det kommer att sluta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0