Bra skit i en stor hink!

Eftermiddagen har spenderats hemma hos den ömma modern, rensandes kantareller. Uppenbarligen har jag bra karma, då en trevlig tjej på jobbet hux flux förärade mig en stor hink kantareller! Bra skit.
Ungefär halvvägs in i rensningen, och halvvägs ned i det obligatoriska svamp-rensnings-vinglaset dök syster med tillhörande avkomma upp. De behövde sällskap medans mannen (?) i hushållet (ja, han som dricker cider och vaniljvodka med svartvinbärssaft samt skriker "inkast!" under hockeymatcher) befann sig på kvällskurs på KAU. Uppenbarligen skulle det testas lite hur grinig Isa blir om hon inte får konstant tillgång till mjölkmaskinen, eftersom Anna imorgon kväll ska börja sin kvällskurs. Svaret är mycket. Stackars Patrik imorgon...
Imorgon by the way, är det halvtid för veckan. Detta innebär förhoppningsvis ett besök av min finaste, för att stilla abstinensen som uppstår under veckorna.

Till helgen uppstår dessutom en kraftig intressekonflikt, lördag är jag uppenbarligen bortlovad till helt åt helvete fel klack på hockeymatch... Hur ska detta gå? Jag har flaggat för att jag kommer att behöva inmundiga en hel del öl för att 1. Låta bli att bära min vackra färjestadströja och 2. Låta bli att vråla Färjestadsramsor....

Vi får se hur det hela avlöper.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vi haver förlorat dig... Tväråna... Fel klack...

2009-09-08 @ 22:58:39
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Patrik

Fan, jag glömmer hela tiden att manligheten här i värmland sitter i vad man dricker och hur mycket man kan om sport. I storstan kallas de auktoriteterna A- lagare, och det har inget med sport att göra.

2009-09-08 @ 23:45:23
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Tväråna

Är A-lagarna i Stockholm alltså de som dricker öl och rödtjut, och de sofistikerade akademikerna de som dricker blaskig grogg utan is? Intressant vändning.

2009-09-09 @ 06:48:34
URL: http://tvaeraana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0