Tänkvärt

Två vänner är ute och går i öknen:
Plötsligt börjar dom bråka, och den ena ger en örfil till den andre! Det gör ont, men säger ingenting!
Han skriver i sanden: "Idag fick jag en örfil av min bäste vän!"

De fortsätter, och kommer till en oas. De bestämmer sig för att bada. Han som fick en örfil förut, drunknar nästan, och hans vän räddar honom.
När han kommit till sans, skriver han på en sten: "Idag räddade min bäste vän mitt liv!"
Vännen undrar, och frågar: "När jag skadade dig, skrev du i sanden. Och nu när jag räddade dig, skrev du på en sten. Varför?
Den andre vännen svarar: "När någon gör dig ont, ska vi skriva i sanden. Då kan den förlåtande vinden sudda ut det! När någon gör något bra för dig, ska vi skriva det på sten. Där ingen vind någonsin kan sudda ut det!"

Mycket tänkvärt, lånat av Roberts blogg.

Kommentarer
Postat av: Patrik

Någon har förläst sig på Paul Coelho ;-P

2009-06-18 @ 23:15:53
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0