Galant!

En måndagkväll som gjord för soffliggande och tv-tittande! Sagt och gjort.
Först en liten tur till lokala affären för inköp av något matnyttigt som även kan has till matlåda dagen efter... Nachos!! Dålig fantasi, jag vet, men det får gå ändå. Inne i affären blir jag dock stoppad av en annan kund som vänligt frågar: "Du, vad har man i chili con carne?" Tokställd blev jag, men hasplade i alla fall ur mig något om tomat, chili, köttfärs och bönor, helt taget ifrån amerikanska tv-serier eller något, jag har aldrig gjort chili con carne, så jag vet inte?! Mannen log generat och sade: "Ja, det är inte så att jag inte kan göra chili con carne, det är bara det att jag har glömt bort hur man gör..."
Jeezez....
Så nu har jag snudd på förätit mig på nacho, och dessutom avnjutit hela Idrottsgalan. Sängen lockar med sitt underbara duntäcke, det är varmt när det är kallt ute och kallt när det är varmt ute, comprende? Är lite förälskad i det... Tack till Moder som en gång införskaffade det till mig! Nu bjuder jag er en god natt, och hoppas på söta drömmar som inte innefattar:
1. En clown på cykel som skjuter röda hårda bollar på er bil med slangbella.
2. En arg polis som inte tror på att du har tappat bort din bil som blev beskjuten med en slangbella med hårda röda bollar av en clown på cykel.
3. En helt oförhappandes och överraskande höggravid mage som du inte visste om att du hade, och därför hela tiden glömmer bort?
Senaste nattens drömskapande innehöll nämligen bland annat dessa tre moment.... Gravidmagen hajar jag, med tanke på att bägge mina kvinnliga syskon är i fulla avynglingstag, men vart i hela friden kommer clownen på cykel ifrån?!


Kommentarer
Postat av: Marg

vildt förslag till associationer: känner du möjligen någon tönt som är "ute och cyklar"? Är det så att vederbörande hindrar din framfart på något sätt? Och finns det möjligen ett polis-överjag som tycker att det är ditt eget ansvar?

2009-01-20 @ 07:54:26
Postat av: Tväråna

Mycket möjliga varianter... Jag ska ta mig en ordentlig fundelering!

2009-01-20 @ 09:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0