SÄPO-koder på Öland?

Idag har jag upptäckt mystiska koder på brevlådorna här i Borgholm. Exempel nedan.


ÖB ?


Bar?

Är det någon som kan ge en förklaring till vad som menas med detta? Det finns även några få som det står "ÖS" på... Förslag tas tacksamt emot i kommentarerna.

Jag hittade även ett mysigt hus, som såg ut som något min käre far hade kunnat få för sig att snickra ihop på 3 semesterveckor.. Det vill säga väldigt fint, och trevligt, men kanske inte helt genomtänkt?



Kolla dessutom in vad det ligger på för gata...



Sammanträffande?? Skulle inte tro det.. Dessutom ihop med alla dessa underliga koder? Min hjärna börjar snurra, och jag känner mig som professorn i "A beautiful mind".....

Är det trist med alla bilder? Skiter jag i.
Här är en till, som ska illustrera hur varmt det är, samt att jag faktiskt KAN använda klänning, även om det är så sällan att det fick min granne (som jag knappt känner!) att utbrista: "Nej men, ska du på middag?" sist jag hade en....



Ja ja, men man kan faktiskt inte ta en helkroppsbild själv med mobilkamera.
Söt klänning i alla fall? Present från vackraste Leela....  *sakna sakna sakna*

Soltid för Tväråna nu.

Kommentarer
Postat av: M. Lund

Det är inte brevlådor, utan förslagslådor till jultomten. BAR = Behov Andra än Realitetsorienterade. ÖB = Önskningar i enlighet med Behov. ÖS = Önskningar hemmahörande på Soptippen.

2008-06-17 @ 18:24:09
Postat av: Lotta

Perfa!! Nu vet vi alltså.

2008-06-17 @ 19:55:39
URL: http://tvaeraana.blogg.se/
Postat av: Lilla Tväråna

Jag har förslag då som passar i alla tre!!! Måste till Öland!

2008-06-17 @ 22:07:15
Postat av: Bosse Mara

Okej, dags för lite nördig korrekthet då. Det är för vilken tidning dom vill ha te mörakaffe. ÖB för Ölandsbladet och har man Bar på brevlådan vill man ha Barometern/Oskarshamns-tidningen.

Står det ÖS får tidningsutdelarn ösa i vilken skit som helst.

2008-06-18 @ 14:42:40
Postat av: Lotta

Ha ha, den nördiga korrektheten föll vid ÖS alltså?! Har faktiskt fått reda på att det står för tråkiga Östra Smålands tidning.. Men jag tycker fortfarande Lunds alternativ är bättre!

2008-06-18 @ 18:44:16
URL: http://tvaeraana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0