Midsommar.... braaaaa!

Då var den första prövningen över, midsommarhelgen. Midsommardagen började med att jag grodan ro satt hemma i lellstôga, nyss gått ur duschen, men då klockan bara var halv 2 och jag inte började förrän 4 tog jag det mycket soft, och satt och läste nättidningen när mobilen ringer..... Det är Chiefen, med gråten i halsen (nja, kanske inte riktigt..) som vill att jag kommer ner o börjar tidigare, för det är "kaos"! Suck tänker jag, men japp säger jag, ge mig 10 minuter att få kläder på och hår upp, så kommer jag. Sen var det fullt ös, men allt flöt på kanon! (Till viss del faktiskt tack vare en ny bordskarta, he he!)
Vi sålde uppenbarligen ganska exakt dubbelt så mycket som de gjorde förra året, och vi var dessutom färre personal, så ägarna lär vara nöjda med vinsten.

Annars inte mycket nytt, är ledig idag, jobbar måndag, och sen är det personalfest tisdag, den ser jag fram emot! Man har lixom inte riktigt bondat med alla nya människor förrän man fått vara lediga allihop samtidigt, och svept en bägare zusammen.

Kommentarer
Postat av: M. Lund

Inte för att jag vill märka ord, men man kan ju associera: midsommar - små grodorna - satt hemma i grodan ro........

2008-06-22 @ 14:59:47
Postat av: Lotta

Det var ju meningen juh!! ;-)

2008-06-22 @ 15:24:21
URL: http://tvaeraana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0