Harrys runt på egen tass!

Jodå, efter en timmes "barkunskap" kl 09.00 (Vi lärde oss hur man häller upp fatöl..... Nuff sädd.) tassade jag runt och snokade tills klockan blev 11, och jag började jobba. Själv.

Lunchbuffé i all ära, inte det jobbigaste i världen, men att hitta alla grejor som man plötsligt behöver?! Med mycket improvisation, många insmickrande leenden (från mig ska tilläggas, inte från gästerna) (fast de log ganska mycket oxå) gick det alldeles utmärkt att jobba.
Har dessutom beställt kläder (ett ypperligt sätt att redan nu bränna den lön som jag ännu inte fått...) genom jobbet. Det fanns en ful svart huvtröja, som man får använda att jobba i om det är kallt ute, och en fin grön huvtröja fast utan huva men med dragkedja ungefär som en adidaströja fast inte av märket adidas om ni kan tänka er... *ANDAS*, som man inte får jobba i. Nästan alla andra beställde bägge, så det gjorde jag med.
Skulle förmodligen hoppa från ölandsbron också om de andra gjorde det.

Irriterande är att jag ett par dagar innan ö-ankomst trampade på en glasbit, vilket resulterade i ett sår precis där man trampar, där framme under foten. Detta sår har nu bestämt sig för att inte läka snällt och skötsamt.. Ska ignorera det ett tag till och se om det blir bättre.

Får ett kylskåp idag. Bra, då mitt boende icke främjar mitt GI-ätande eftersom jag har mycket begränsade möjligheter att både förvara och laga mat.. Får försöka så gott det går i alla fall...

Ledig imorgon, sverige-match och allt! Hmmm.. vad göra, vad göra...   :-P




Kommentarer
Postat av: michela

tycker det e kul att du börjat blogga så man hänger med i ditt liv trots att du e på fel stället (för långt bort enligt mig) !!!



kram kram

2008-06-17 @ 22:46:51
Postat av: Lotta

sötaste!! :-) Saknar dig, och hade gärna suttit o ältat med dig över ett glas vin. Får ta d när jag kommer hem, kram!

2008-06-17 @ 23:08:39
URL: http://tvaeraana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0