Fria dagar

Nu är jag faktiskt ledig i 2 hela dagar, och har lite beslutsångest vad man ska göra med dem.. Känns som att det bara får bli softardagar, sitta nere på byn och fika osv.. Inte dumt!

P-fest igår då, började på Harrys vid 16 med att en buss rullade upp och packade in oss.. Dea stod för förfriskningar, så det blev en hel del öl och cider-intag i bussen, via gigantiska sugrör som av någon outgrundlig anledning inhandlats speciellt för detta tillfälle! Bussen rullade runt Öland i ca 2 timmar, med lite sightseeing av väderkvarnar, stenbrott och mysiga kustvägar, och även ett litet depåstopp med matrast. Eller... Arvid i köket hade lagat iordning massa baguetter.. GI? Don't think so.. Sedan hamnade vi på en liten mysig krog vid en camping, med en gigantisk minigolfbana som vi mer eller mindre seriöst tog oss igenom. Arvid hävdar att jag blev diskvalificerad för "osportsligt beteende". Va?! Jag som är så snäll och sportslig och icke-tävlingsinriktad!!
Sen skulle vi utfodras, men då campingens a'la carte-kök stängt, fanns det att välja mellan pizza och...pizza. GI-gudarna må hata mig, men eftersom jag skippat paus-baguetten och bara ätit frukost var jag rejält utsvulten, så pizza fick det bli.

Tillbaks med bussen till Harrys, och sedan avslutades festen hos kökspojkarna i lägenheten mitt emot. De enda bilder jag kom ihåg att ta är därifrån, och jag vet att alla jag jobbar med ser ut som gangsters, men de är snälla innerst inne....



Stoffe, yngste brodern Lindström, och köksnisse.



Hovmästare Ullis, och barchef Dea, tillika mellanbroder Lindström.



Jimi, bartender och servis med åsikter om det allra mesta. Och nej, han brukar inte se så här slemmig ut i vanliga fall...

Kommentarer
Postat av: Jimi

Vaddå slemmig?? e ju bara löjligt full!



FULL FART! KanonKul!

2008-07-02 @ 20:54:19
Postat av: Camilla Doverhag

Jag måste bara veta vad barnissarna hette, De som alltid höll ihop. Jag glömde helt och hållet av att fråga det och då fann jag dig. Vet inte om du kommer ihåg mig men jag är en av städtjejerna, Camilla. Skulle vara jätte tacksam om du ville svara. Kram//Camilla D

2008-08-16 @ 00:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0