Bite me!

...sa jag inte till myggorna, men de gjorde det ändå de jävlarna. Skönt att ha ett så självständigt tänk, att man inte bryr sig om vad konsekvenserna av ens handlande innebär för andra.
Konsekvenserna av mitt eget handlande (ett homofoniskt ord! Handlande - konsumerande, handlande - agerande. Eller?) är att jag är utfattig. Arlanda express är till stor del skyldiga kan jag meddela... Men även jag är skyldig i stor utsträckning, SUCK!
Hur kan man vara närmare 30, och ha så dålig koll? Bättring och bot... eller i alla fall bättring.
Husguden från Rännberg (dvs. min mor)  får än en gång hoppa in och rädda min lortiga själ (eller ledsna bankkonto) och förhindrar därmed att hundar el. dyl. pissar på mig. (Vad är det förutom hundar som sägs pissa på en när man inte har pengar kvar? Brats kanske... Vill i alla fall inte ta reda på det!)

Enlig Swedbank hade jag åtminstone 81 kr kvar. Det räcker till en youghurt och ett paket cigaretter.
(Jag hymlar i alla fall inte med mina prioriteringar, och undanbeder mig härmed kloka råd om hur mycket mer pengar som skulle finnas kvar varje månad om jag slutade röka.
1: Jag veeeet!!
och
2: Det skulle det inte alls, för jag skulle då banne mig hitta nåt annat att bränna dem på!)

Felet ligger följaktligen inte hos cigaretterna, utan hos mig. Skönt att veta.
 
Tror jag ska gå ut och röka.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du har sååååå rätt! Här kommer sanningen från verkligheten: efter att ha rökt ett paket om dagen tog jag efter lite på tryckningar och slutade röka. Bytte alltså utgiften 45:-/dagen mot 100:-/månaden (som det kostar för mig med nikotintuggummin). Och ni ska faan veta att jag fortfarande ringer mitt sparkonto runt den femte!!!

2008-06-15 @ 12:53:33
URL: http://jennyandersen.blogg.se/
Postat av: Lotta

I knew it... :-)

2008-06-15 @ 13:08:10
URL: http://tvaeraana.blogg.se/
Postat av: Bosse Mara

Men det vet väl alla som röker och har lite pengar att ett ciggpaket håller en ohungrig (inte mätt) längre än att köpa mat som ska lagas och ätas.

Kaffet finns ju gratis på jobbet, så då klarar man sig nästan en hel dag (men man kan inte tänka längre). Dessutom är det ju så att om man dricker kaffe och röker istället för att äta mat så blir man rätt snart rätt så smal, så det är en fin bantningskur. Kaffe är ju också jättebra mot en massa sjukdomar, så det är ju lysande.





(men man kan inte tänka längre)

2008-06-18 @ 14:59:44
Postat av: Maja

hmmm, been there done that!! å du har ju så rätt!! har dock utan att sluta röka startat både sparkonto och pensionssparande, det lustiga är att pengarna räcker lika länge... fattar inte.. prioriteringar kanske.. ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖL å cigg =)

hoppas du har de bra BTW, LOVE

2008-06-19 @ 01:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0