08:or på grönbete

Midsommarafton blev förhållandevis lugn, en hel del matgäster under dagen (jag har nu hört alla sätt man kan göra sig lustig över värmlänningar på tror jag..) och sedan domnade det bara av. Lite för fint väder antagligen, så folk stannade utanför sina husvagnar med gasolgrillen på max och fulölen på kylning i sjön. Efter 9 timmar gick jag av, och 4 minuter senare kom stormen. 15 minuters spöregn och vindar som hotade att dra iväg med alla våra parasoll till Grönland! Därmed fick jag vackert sitta kvar på H och ta ett glas vin i väntan på att stormen skulle bedarra. Det gjorde den oxå, men då hade redan en gammal karlstadbo lyckats höra min ljuva (hrrmm) stämma/dialekt, och tagit kontakt, så det bar sig inte bättre än att jag tillsammans med 4 "turister" drog till Pubben och tillbringade resten av kvällen lyssnandes på livemusik!
Trevligt.

Idag kör vi igen, jag väntar med spänning på nästa stockholmsbo som citerar Roland i Torsk på Tallin och skrattar nästippen av sig för han är såååå rolig och originell.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0