Söndag mitt i veckan!

Så här borde alla veckor vara anser jag. Jobba måndag, tisdag, onsdag, och sedan ledig torsdag för att jobba lite mer på fredagen innan helgen tar vid. Funderar starkt på att förhandla mig fram till det vid nästa lönesamtal!

Igår var en mycket trevlig kväll, började med middag hos mamma, med det obligatoriska rödvinet till. Jag gillar verkligen de gånger vi sitter och bara "tjötar", de har blivit lite färre sedan jag började jobba normala tider och vi inte kunde ta de där fikastunderna mitt i veckan. Efter det blev det en tur till Ankan för att möta upp Maja, det var ett tag sedan vi sågs också, så det var välbehövligt. Dessutom stog det någon ny, kaxig stockholmsvakt i dörren, som jag häcklade lite. Verkar som att han skötte sig bra dock.

Idag består dagen av utebliven fika med Michaela, pga att jag vid 13-tiden inte ansåg mig mogen att bege mig ut på stadens gator. Nu har jag däremot vågat mig ut, inhandlat kyckling, champinjoner och andra nödvändigheter, samt fått mig en kaffe på Waynes.
Helt plötseligen blev jag ledig fredag och lördag kväll, som egentligen var vikt för croupier-jobb. Vad göra, vad göra? Premiär på Dammen på fredag har hyfsat låga odds, och på lördag är det födelsedagskalas ute på landet som eventuellt lockar. Dock vet jag ju att mina lantliga erfarenheter av festligheter hittills resulterat i ett föga smakfullt ärr mitt i pannan, samt ett sprucket revben (som för övrigt fortfarande jäklas då och då), så vi får väl se vad jag tar mig för.

Öppen för förslag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0