Back on track

Hemma igen, från en riktigt skön helg, med gott sällskap, god mat, och en hel del god dryck också!

Mina intryck av pianobarer har definitivt förändrats, och jag har fått en bild av Oslo som en kanonstad!
Bland annat har vi besökt:
  • Barfly - Riktigt skön bar, drivs av svenskar (givetvis), och en av de få barer som blandar drinkar traditionellt, och alltså inte från pistol som de flesta i Norge.
  • Sir Winstons - Ännu en pianobar, men mer lokal, med i princip bara norska pianister och en jäkla massa allsång.
  • Andy's Pub - Ett så underbart kul place, med supertrevlig personal. Här blev jag omedelbart välkomnad, omfamnad och uppraggad.... Pakistansk dans till "Best of Bollywood" kl. 04,30 är en speciell upplevelse!
  • Bar1 - Jättesnygg bar, inbäddad på Aker brygge, med en av världens största konjaksutbud! Ett måste att besöka bara för att se det.
  • Tre Brödre - Pianobaren framför andra, där vi spenderade kvällarna medans Kent öste på bakom pianot! Det finns nämligen inte i skolböcker att försöka jämföra "pianobaren" på plaza med det här... Det måste upplevas på plats! (Jag har dessutom redan bokat plats hos Unni & Kent nästa år, när ESC ska avgöras i Oslo). Det var även här som jag (tyvärr) fick uppleva hur patetiska överförfriskade kvinnor helt rå-öppet bjöd ut sig till pianisten, jeezez....
Jag måste faktiskt avsluta inlägget med låten framför alla denna helg, däremot har jag valt en version utan video, den gör sig helt klart bäst så här:



Dessutom är den bra mycket bättre så här, än sjungen av 134 fulla norrmän på KarlJohan kl. 00.30.....

Kommentarer
Postat av: Fadde

Mycket trevlig blogg att läsa :)

2009-05-18 @ 17:40:59
URL: http://www.fadde.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0