Yoggi rockar!!

Vilket jag märkte idag, då jag förutseende nog tagit med mig en sådan till jobbet. Detta räddade mig, då min kropp inte ännu insett att jag jobbar över en timme varje dag nu i två veckor. När klockan närmar sig fem och jag vänligt men bestämt meddelar min kurrande mage att "Nej, vi ska inte äta riktigt än, det är en timmes jobb kvar först innan vi får åka hem." Då protesterar den mer och mer högljutt, och strejkar lite lätt när man väl kommit sig hem. Idag provade vi en ny taktik. Jag tog helt sonika upp en 125 gr Yoggi, och försåg magen med, varpå den snällt lade sig till vila, och jag fick jobba den återstående tiden i lugn och ro. Det är så bra när vi kommer överens, min mage och jag.

Nu har den bestämt att den vill ha ett glas rödvin eller två, och då vi slutat en smula för sent för att hinna in på det av staten utsedda införskaffningsstället, lutar det åt Plaza eller något dylikt. Jag och min mage har gemensamt kommit fram till att man får använda sina sista slantar till rödvin, om det känns nödvändigt, och jag tror att min mamma skulle säga samma sak! (Om hon nu inte skulle göra det, så ber jag henne vänta till imorgon med att kommentera det, för då är det redan försent, och jag kan se lite skamsen ut med bruna linser i mina hundögon.)


Kommentarer
Postat av: mamma

SAMMA SAK!

2009-01-14 @ 20:57:22
Postat av: Fröken M

hahaha.... så ska jag säga nästa gång jag e sugen på godis... Ps, jag tror jag håller på att trilla dit... å då menar jag inte godis ;)

2009-01-15 @ 00:00:10
URL: http://www.metrobloggen.se/michaelaj
Postat av: Helena

miss inga på dig själv :P hahahah!!

2009-01-16 @ 15:36:09
URL: http://helenamariaeriksson.blogg.se/
Postat av: Maja

Ha, ha! Ja, DE ögonen minns jag väl! Räddade oss ur många bra sitationer förr i tiden! Ha, ha! Kram!

2009-01-16 @ 17:05:54
URL: http://www.nogg.se/rexan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0