Tväråna - den lilla terroristen

När jag stressad och oförberedd skulle gå igenom säkerhetskontrollen på Arlanda blev jag stoppad. Ingen ovanlighet kan jag säga... Denna gång berodde det på två stycken vinöppnare som jag hade i handväskan. Som alla som jobbat på krogen vet, så håller man hårt i sina vinöppnare! Detta beror på att de dels har en tendens att försvinna om man lånar ut dem, och dels så arbetar man in sig med sin egen vinöppnare.
Men.
Säkerhetspersonalen på Arlanda ansåg att jag antagligen skulle sticka ned kaptenen med de 1,5-centimeters knivarna som finns på öppnaren, så de fick inte följa med. Eftersom jag inte checkat in något bagage kunde de inte heller checka in öppnarna, men jag kunde få lämna dem för förvaring mot en avgift. Sagt och gjort, lite pappersarbete senare så skulle mina potentiella vapen få stanna där tills jag kom tillbaka.
Väl tillbaka 3 dagar senare hade ju detta trillat ur min teflonhjärna, så jag missade helt enkelt att hämta ut dem igen.

Arlanda kan numera stoltsera med 2 vinöppnare av klass, som tjänat mig länge och väl....


Kommentarer
Postat av: Fröken M

Det är bara såååå jävla typiskt ! Å inte e det kul att köpa nya heller... suck Två vänner borta... sorg

2008-09-15 @ 13:32:37
URL: http://www.metrobloggen.se/michaelaj
Postat av: Tväråna

Jag vet.. Sörjer stenhårt nu, fast klantigt av mig oxå!

2008-09-15 @ 15:25:00
URL: http://tvaeraana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0