"Main Coulse!" What the f**k??

En dag med hetsiga asiater är till ända. Min åsikt, grundad på empiriska undersökningar, är att alla asiatiska bussgrupper har ohyggliga problem med att sitta stilla, konversera med varandra, och överhuvudtaget vänta fem minuter..
Idag:

En liten grupp om 22 asiater i sina bästa år har just blivit serverade förrätt, en trevlig liten grekisk sallad. Deras charmiga servitris ägnar sig åt att servera sina andra gäster i restaurangen, ca 6 sällskap som snällt väntat medan hon sprungit ut med gruppens förrätt.

Asiatiske guiden: "Main coulse!! Main coulse!!" Översättning: "Ursäkta fröken, vi är redo för varmrätten tror jag."

Charmiga servitrisen: "Just a second sir, and I'll be right with you to clear your entréplates." Översättning: "Men för i helvete din dumfan till kines, jag står här med 4 varma tallrikar med ryggbiff som betalande gäster har väntat på för er skull! Låt mig för fan åtminstone få ställa ned dem nånstans innan jag ska rycka bort era usla salladstallrikar! Att jag inte redan gjort det beror förmodligen på att 75% av din förbannade grupp fortfarande äter av den!!"

Asiatiska bussgruppen väntar nu på varmrätt. Asiatiska guiden har tidigare under kvällen tydligt pekat ut för charmiga servitrisen vilka de fyra gästerna är som inte äter kött. Charmiga servitrisen börjar nu bära ut varmrätten. Asiatiska guiden står och väntar vid dörröppningen där maten bärs ut. Var gång charmiga servitrisen kommer ut med sina tallrikar följer AG efter henne, ca ett halvt steg bakom, för att se var hon ställer ned maten.

CS: "Could I get you anything sir?" Översättning: "Vad i helvete sysslar du med människa? Skulle du vara närmare än vad du är skulle det innebära att jag bar dig på ryggen!"

AG: "No beef! No beef!" Översättning: Ursäkta fröken, jag undrar bara om ni kommer ihåg vilka i vårt sällskap som inte äter kött? Annars pekar jag gärna ut dem igen för er."

CS: "Of course sir, their chicken is coming right up." Översättning: "Men nu får du väl för fasen ge dig?! Hade jag inte kommit ihåg något du sade för 15 minuter sedan så hade jag väl för höge farao frågat?! Sätt dig nu ner och håll käften så ser jag till att alla får den mat de ska ha!!"

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Låter som om jag har bytt bort ett aldeless förträffligt pass på jobbet... SYND ! =)

2008-09-23 @ 12:59:56
URL: http://www.metrobloggen.se/michaelaj
Postat av: Patrik

Asså, vilka konstiga översättningar!! jag kan hjälpa dig nästa gång.

2008-09-23 @ 16:36:43
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Tväråna

Tackar ödmjukast, men tyvärr är du inte det minsta tillförlitlig p.g.a. kraftig nikotin-abstinens. Återkom gärna när du tagit en snus.

2008-09-23 @ 17:01:21
URL: http://tvaeraana.blogg.se/
Postat av: Ida

Haha, underbara översättningar.



Får tacka för kommentaren i min blogg och önska dig en trevlig vecka tillbaka :)

2008-09-23 @ 17:22:25
URL: http://www.tjugofyrtiotre.blogspot.com
Postat av: Anonym

Dags att byta jobb kanske?

2008-09-25 @ 12:06:20
Postat av: Tväråna

Ha ha! Absolut inte, jag ber ovanstående anonyma läsare samt alla andra att notera att mycket som skrivs här skriver jag med ironi, humor och vilda överdrifter.

2008-09-25 @ 13:16:37
URL: http://tvaeraana.blogg.se/
Postat av: leela

om ja känner mig lite depp å trött så vet ja iaf vems blogg ja ska läsa för att bli på humör..

love this babe!!

2008-09-26 @ 12:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0