Weekend at Bernie's??

Mycket underlig helg, men trevlig!
Började på fredagen då jag plockade upp Michaela för att gå till Blue Moons after work. Väl där var det tok-tjockt med folk, vi gissar att det hade att göra med att Rydell & Qvick spelade. Så efter att ha trängts ett tag, och hållit krampaktigt tag om våra rödvinsglas för att inte få klädsamma rödvinsfläckar överallt bestämde vi oss för att traska till Plaza för lite käk istället.
Här börjar twilight zone.
En kille dyker upp och börjar konversera med Michaela. Han är hyfsat förfriskad, så det är ganska tydligt vad hans syfte är, men vi är ju snälla tjejer så M svarar artigt på hans frågor, och duckar snyggt för hans försök att få bekräftat en date, eller åtmistone hennes telefonnummer.
Herren fortsätter hinka vin, i ett tempo som inte ens Tväråna kan hänga med i, och helt plötsligt består hans raggningsförsök i tur och ordning av:
- Visa bilder på sin katt som han har på mobilen.
- Visa bilder på sitt ex(!!) som han har på mobilen.
- Berätta om när han arbetade på ICA och de brukade ändra på skyltningen, så "bordsduk" blev "bordskuk" osv..
- Högt och ljudligt sjunga med när pianisten spelar "Dancing queen", med huvudet lutat mot M:s axel...
- Äta resterna från min tallrik.
- När han är klar med min, fortsätta på M:s tallrik, även fast hon inte ätit klart själv.
När han inte lyckats få ut något mer bekräftat intresse från M reser han sig för hemfärd. På vägen ut anförtror han mig att han och Michaela har en kemi som han aldrig upplevt någon gång i sitt 38-åriga liv. Jovisst. Och då M har haft en tendens att springa efter valpar (a.k.a. pojkar som inte fyllt 23 än), undrade jag i mitt stilla sinne hur många år det blir i hundår...


Kommentarer
Postat av: Fröken M

Länge sedan jag skrattade så tårarna sprutade så som då... =)

2008-10-12 @ 16:53:15
URL: http://www.metrobloggen.se/michaelaj

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0