Fotboll, myggor och havsutsikt?

Här kommer jag under de närmaste veckorna (målsättning!) pladdra ur mig om hur livet ter sig när man i ett plötsligt anfall av åldersnoja (?) ger sig på att säsonga. Igen.
Jag har nu nått slutet på den allra första dagen på ön, och den känns absolut okej!

Min ömma moder ställde (som alltid) upp, och inte bara lånade ut bil, utan även sig själv, och skjutsade mig hela långa vägen till den ynkliga ön i öst, dvs. Öland. Jag landade på Harrys, och min übertrevliga chef installerade mig i mitt nya hem för sommaren - en ytterst stilig liten stuga på deras bakgård, som jag envist kommer kalla "Lellstôga", för att icke tappa mitt värmländska ursprung.



Havsutsikten från mitt fönster



Soffutsikten....



Såna här tavlor med isbjörnar finns det  tre av i min Lellstôga...

Uppackad och klar, tyckte jag varit duktig och fått med mig allt som kan tänkas behövas, tills jag ska bädda sängen. Uppptäcker att enbart lakan och örngott inte räcker, man behöver vanligtvis ett påslakan oxå.. Jäklars. Undrar om man kan köpa sånt på öland?
Löser det imorgon.

Hann ändock med att se fotbollen på min nya arbetsplats, (vi pratar inte om resultatet. Slut på prozac.), samt käka lite mat, då mitt boende helt saknar sådana faciliteter som kyl, micro, porslin osv..  Anders (chiefen) lovat lösa detta. Lite mättare och mycket fattigare traskade jag genom lilla Borgholm hemåt igen vid 21,30.

På min lilla promenix hemåt ikväll upptäckte jag att det på lördagkvällar inte finns något slags närbutik/kiosk (läs: ett Eddie's) öppet. Tills jag hittade OK/Q8. Öppet till 22. Tjosan.
Hittade dock på vägen en liten pub med det finurliga namnet "Pubben". Om jag inte missminner mig tror jag att det var där min kära kompis S. satt och fyllnade till förra sommaren, och när någon sedermera började spela låten "Fairytale of New York" började hon gråta, och messade mig att hon satt på pubben och grät för att de spelade "min" låt!
Nostalgia.

Då det är varmare i min stuga än det är på diskoteket Robin Hood i Alanya, satte jag ett fönster på glänt innan jag gick.

Nu ska jag jaga myggor hela natten.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men hörrödu! Nu blev jag allt lycklig =)

2008-06-15 @ 00:38:29
URL: http://jennyandersen.blogg.se/
Postat av: michela

hej gumman ! du kommer få en toppen sommar, å jag komer sakna DIG !!!

kram

2008-06-15 @ 08:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0