Vandraren har ingenstans att gå....

Nordman ikväll då! Men först kanske en liten summering av gårdagen....
Dagen - lugnt! Folk drabbades av plötslig och akut sollängtan, och höll sig antagligen på stranden. Sedan kom skurarna.... Gäster flyttar i panik från sina bord för att hamna under tak eller parasoll. "Vi bryr oss väl inte om att berätta för servisen var vi är? Neej, de hittar oss alltid". Japp, det gör jag, men då kan det hända att jag sprungit fram och tillbaka och letat frenetiskt ett tag, vilket också kan innebära att din mat inte är lika varm som den skulle ha varit om jag visste från början var Ni var..... Sedan klarnar det upp. Resultat? 7 bord som kastat sig ned på uteserveringen, och irriterat vinkar att man borde komma dit och torka av deras bord. JU!
Så småningom drar det ihop sig mot kvällen, och bokningar börjar trilla in. Fullbokat inne i princip, och då gör de entré...
De underbara och sällskapliga människor som är så glada och sociala, att de inte klarar av att äta middag i sällskap om mindre än 10. Och definitivt inte vill ha någon förståelse för att köket skickar ut 300 mat på 3 timmar, och att det då uppstår en viss väntetid.

För att inte rabbla massa incidenter, utan göra historian kort: en kaosdag, men en hyfsat okej sådan.

Ledig på tisdag, undrar om man kommer kunna göra nåt annat än sova? Jag vägrar ha en narkolepsidag till..



Kommentarer
Postat av: Jenny

Du är utmanad ;)

2008-07-14 @ 20:12:49
URL: http://jennyandersen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0