Tennis och skrikande barn

Söndag igår.
Jobba 11-22, tänker "Hmm, skön dag, kanske servera lite gäster mellan 12 o 2, sen kommer det vara så lugnt så man kan strutta runt och pilla sig i naveln lite.." Pyttsan!
Det kom ta mig busen folk hela tiden, regn gjorde att alla barnfamiljer kollektivt beslutade att gästa oss... Wimbledonfinal gjorde att alla andra oxå beslutade sig för det. Det vimlade av små Nadal-kopior, komplett med pannband och allt!
Stackars Jonas har bara stått i baren innan, det här var hans första servispass, så vi var nog lite lätt förvirrade i början, men shit vad vi sålde i alla fall!

Sen var det den obligatoriska after-work ölen, som utvidgades till att efter en kort mellanlandning i P-huset (huset mitt emot H där Jonas, DK och Robin bor, och där det alltid är fest..) snurra iväg till Strand. Söndagar med 50% i baren kan göra lustiga saker med en Tväråna, att hoppa upp och dansa på en högtalare hör annars inte till vanligheterna, sådana aktiviteter lämnas med glädje till Glenny! Men igår var visst undantaget som bekräftar regeln.

Några lediga dagar väntar, det enda jag bestämt att jag vill göra är att hinna se "No country for old men". I övrigt inga planer.
Jag önskar dock att jag visste hur man lägger in videos i bloggen, så hade ni fått se vad de sysslar med i köket när det är lite att göra, oj oj oj!



Katt åt fiol - blev sträng

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0