Ninjamannen och Minttu-kväll

5 dagar av 10-12 timmars jobb är till ända, det var några lååånga dagar må jag säga.. Men kul har vi faktiskt! Sista långdagen skulle givetvis avslutas med grekiska mängder vin, samt av någon outgrundlig anledning en flaska Minttu Black klockan halv tre på natten. Rekommenderas icke! Cykelturen hem den natten involverade vingel, samt ett möte med en buske som vänligt nog tog emot Tväråna när vinglet tog överhanden. De som känner Tväråna vet också vad som ofta händer när hon fått lite för mycket alkohol.. Trodde lixom inte man riktigt kunde gå i sömnen på 16 kvadratmeter, men det funkar visst!
Vaknade på tisdagen, och pallrade mig ner till stan för kaffe på fiket. När jag rullar fram mot torget är jag övertygad om att jag hallucinerar. Mitt på torget står konstigt nog min största skräck, ihop med spindlar och clowner (inte nödvändigtvis tillsammans, de är läskiga var för sig oxå) nämligen Parlino-tomtar! Och inte de små, trädgårdstomtevarianterna, utan 2 stycken 10 meter höga tomtar!! Skrik och panik! När jag hämtat mig från chocken köpte jag i alla fall mitt kaffe, och läste min kvällstidning. Där står det om ninjamannen, som satt skräck i Borgholmsborna med sin "kamp"hund och sitt samurajsvärd. Till min stora förvåning (och lite makaber förtjusning) får jag veta att han varit på Harrys och snurrat också! Tydligen medans jag stod i Bowlingbaren, eftersom jag inte upptäckte denne underliga figur, men kanske lika bra det, annars hade jag antagligen gått fram och börjat knäppa kort på honom, och bävrarna vet om det hade varit uppskattat...

Popquiz på Harrys igår, vi vann. Med 7 poäng av 38 möjliga. Hoppla Kerstin. Tror Esping får börja se över sina långsökta frågor!

Kommer ni ihåg Malin? Igår tillbringade jag, Robin, Jonas, Jimi o Danne en halvtimme med att försöka förklara för henne att det inte är elektricitet som satelliter sänder ut. Hon var övertygad om att det är från dem vi får ström för att kunna se på Tv. Mycket underhållande.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Härligt att höra att det finns en Helena i varje stad ;)

2008-07-16 @ 11:14:58
URL: http://jennyandersen.blogg.se/
Postat av: Bananen

Billigt, billigt, billigt

2008-07-17 @ 20:13:38
URL: http://bananlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0