Sista dagen!

Jobbar sista dagen idag alltså. Den skulle gärna få bli lite film-klisché-aktig så där ni vet, med alla vännerna runt omkring som gråter och jublar om vartannat, samtidigt som musiken tonas upp: "Now I've, had the time of my liiiiiiffe...." Jag kan gärna få lite blommor och pokaler också, bara för att jag är så bra.
Riktigt så kommer det inte vara. Jag kommer att ha ruggigt lite att göra, eftersom alla turister åkt hem, men ändå för mycket för att bara kunna softa och dricka kaffe hela dagen. Och 15 minuter före stängning kommer den obligatoriska familjen Gök (eller Stork eller nåt liknande) och beställer välstekt oxfilé och 2 flaskor vin. Och jag kommer stå där med mitt fånleende och säga "Javisst!" alldeles kvittrande, medans jag i själva verket tänker mycket mörka och fula tankar om vad jag skulle vilja göra med deras fula chinos, deras droppande paraplyer och deras skrikande ungar.

Men imorgon far jag till K-town igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0